Bezpieczeństwo eksploatacji i niezawodność oraz nadzwyczajna sprawność systemu i nośnika narzędzi sprawiają, że Unimog już od dziesięcioleci jest profesjonalnym nośnikiem narzędzi. Bowiem Unimog marki Mercedes-Benz został stworzony specjalnie do tego celu. We współpracy z wieloma kwalifikowanymi producentami osprzętu i zabudów oraz dużym know-how partnerów Unimoga powstał w ten sposób system o niespotykanej uniwersalności i wydajności. Przy wszystkich swoich zaletach, wyróżnia się niezwykle kompaktowymi gabarytami. I właśnie dlatego potwierdza swoją efektywność prawie wszędzie. Unimog stanowi wzór również w kwestii napędzania osprzętu i sterowania nim – na przykład dzięki wyjmowalnemu joystickowi wielofunkcyjnemu dla jeszcze łatwiejszej i bezpieczniejszej obsługi.
Unikatowa konstrukcja pojazdu.
Pełna moc: mechaniczne napędy osprzętu.
Opcjonalnie na pokładzie: przystawka odbioru mocy od silnika i skrzyni biegów.
Dostępna na życzenie przystawka odbioru mocy od silnika napędza hydraulikę siłową, jednak może być również stosowana do zasilania urządzeń o dużej mocy w połączeniu z napędem hydrostatycznym. Przystawka odbioru mocy od skrzyni biegów ze znormalizowanym kołnierzem na mechanicznej skrzyni biegów umożliwia zasilanie ogólnodostępnych pomp hydraulicznych przy żurawiach i podnośnikach koszowych. Prędkość i kierunek obrotów na wyjściu są identyczne z prędkością i kierunkiem obrotów silnika.
Mocny przedni i tylny wał odbioru mocy.
Osprzęt domontowany z przodu, wymagający dużej mocy, napędzany jest za pomocą przedniego wału odbioru mocy bezpośrednio z silnika. Wał jest standardowo chłodzony olejem, a zastosowany wieloklin 1¾" przenosi moment siły z bardzo dużym stopniem sprawności – zwłaszcza w pracy ciągłej.
Nawet podczas zmiany biegów nie dochodzi do przerwania napędu, a sprzęgło jest załączane także pod obciążeniem. Prędkość obrotową wału odbioru mocy (do 1000 obr/min) można ustawiać łatwo i dokładnie. Gwarantuje to komfortową pracę, a jednocześnie dużą moc. Przedni wał odbioru mocy osiąga 160 kW, a mechaniczny tylny wał odbioru mocy nawet 220 kW.
Napędy elektryczne.
Wystarczy włożyć i gotowe.
Cztery ustandaryzowane złącza w kabinie kierowcy i na zewnątrz umożliwiają podłączanie odbiorników elektrycznych lub obsługę urządzeń bez układania dodatkowych przewodów. Sieć elektryczna zasilana jest z alternatora (prądnicy prądu przemiennego) napięciem 24 V i prądem 150 A. Parametryzowana i obsługiwana przez szynę CAN elektronika pokładowa ułatwia dokonywanie takich ustawień, jak ograniczenie prędkości obrotowej silnika w celu ochrony urządzeń napędzanych mechanicznie, blokada ruszania po wysunięciu podpór czy ograniczenie prędkości.