Unimog o wysokiej dzielności terenowej
Stworzony do ekstremalnych warunków.
Jeśli Twój dzień powszedni prowadzi przez ekstremalny teren, ekstremalne warunki pogodowe lub ekstremalne zadania, Unimog o wysokiej dzielności terenowej jest nie tylko niezawodnym, ale również bardzo wytrzymałym pakietem mocy.
Highlights
Unimog wyznacza standardy.
Tam, gdzie kończy się droga, droga dla Unimoga o wysokiej dzielności terenowej dopiero się zaczyna: umożliwia to napęd na wszystkie koła, wysoka zdolność brodzenia i ekstremalnie podatny na skręcanie układ jezdny. W ten sposób możesz przewieźć załogę, materiał lub ciężki sprzęt nawet do odległych miejsc pracy.
- Trzy przestrzenie pod osprzęt i zabudowy
- Wykrzyżowanie osi pod kątem 30°
- Głębokość brodzenia 1,2 m
Kupując Unimoga, otrzymujesz więcej niż jeden pojazd. Dzięki standaryzowanym możliwościom montażu osprzętu i zabudów nie ma praktycznie żadnych ograniczeń dla wariantów zastosowania.
Wykrzyżowanie osi pod kątem 30° zapewnia optymalną trakcję, nawet w trudnym terenie.
Zdolność brodzenia Unimoga umożliwia przejeżdżanie przez rzeki, strumienie lub obszary powodziowe o głębokości do 1,2 m.
Napędy
Z impetem na osi.
Niezależnie od tego, czy jedziesz po autostradzie z prędkością do 89 km/h, czy z prędkością krokową: dzięki Unimogowi możesz wydajnie pracować w każdym zakresie prędkości obrotowej. Ponieważ Twoja ciężarówka jest wyposażona w układ napędowy z wydajnymi silnikami Mercedes‑Benz Trucks oraz mocną skrzynię biegów, a także i solidne osie, umożliwia uzyskanie wysokich wartości obciążenia.
- Mocny 4-cylindrowy silnik o mocy 170 kW i momencie obrotowym 900 Nm
- Spełnienie normy emisji spalin Euro VIe
- Solidne osie portalowe
- Pneumatyczne hamulce tarczowe w standardzie
- Fabryczny układ regulacji ciśnienia w oponach TireControl plus z praktyczną obsługą
- Program off-road
- 3 pojedynczo dołączane blokady mechanizmu różnicowego
Możliwości zabudowy
Wszechstronny w terenie.
Mechaniczne, hydrauliczne i elektryczne napędy oraz złącza otwierają przed Tobą liczne możliwości montażu różnych urządzeń i zabudów. Mercedes‑Benz Trucks od dziesięcioleci współpracuje z międzynarodowymi producentami urządzeń i zabudów. Standardowe punkty mocowania umożliwiają bezproblemowe mocowanie zabudów i wymianę urządzeń.
Możliwości zabudowy
Wyznacza standardy w terenie.
Niezależnie od tego, czy jedziesz przez żwir, śnieg, piasek czy po nieutwardzonych drogach: Unimog o wysokiej dzielności terenowej daje radę, gdy inni się poddają. I od razu zabiera ze sobą niezbędne pomocne narzędzia, abyś mógł wykonywać swoje zadania na miejscu.
Różnorodne możliwości zabudowy
Liczne znormalizowane punkty mocowania umożliwiają stabilne i bezpieczne mocowanie osprzętu i zabudów.
- Znormalizowana płyta przednia pod urządzenia do zabudowy do 1,5 t
- Okucia montażowe z przodu pod sprężarki lub zespoły
- Uchwyt wyciągarki
- Okucia do montażu na ramie
- Elementy mocujące pod skrzynie ładunkowe lub zabudowy kufrowe
- Konstrukcja podłogowa pod zabudowy specjalne
Układ hydrauliczny pojazdu umożliwia obsługę takich urządzeń, jak wciągarki samoczynne, pługi do odśnieżania, ładowarki czołowe lub hydrauliczne narzędzia robocze. Jednoobwodowy układ hydrauliczny zapewnia ciśnienie robocze 240 barów przy wydajności tłoczenia 60 l/min i mocy pompy 24 kW. Z przodu i z tyłu dostępne są ponadto znormalizowane złącza wtykowe. Do zasilania elektrycznego urządzeń można skorzystać z 4 standardowych gniazd wtykowych.
Niezależnie od tego, czy chodzi o zapobieganie katastrofom, czy o inne ekstremalne sytuacje: na Unimogu możesz polegać również w przypadku wymagających zadań i wyzwań.
Dynamika grupowa.
Jeśli chcesz przewozić nie tylko materiały, ale także wiele osób, możesz zamówić Unimoga z kabiną podwójną. Przednia kanapa zapewnia miejsce dla 3 osób, a tylna kanapa oferuje 4 miejsca siedzące, dzięki czemu możesz przewieźć łącznie 7 osób. Kanapa tylna jest wyposażona w pojedyncze pasy, jest składana i zapewnia dużo przestrzeni schowkowej na narzędzia, sprzęt lub przedmioty osobiste. Załoga wchodzi i wychodzi przez 4 szeroko otwierane drzwi. A jeśli potrzebujesz dodatkowej porcji komfortu, zamiast kanapy tylnej możesz również otrzymać 2 amortyzowane pneumatycznie fotele pojedyncze.
Dzielność terenowa
Prawie nie zna przeszkód.
Unimog o wysokiej dzielności terenowej łączy dla Ciebie duży prześwit podłużny z niskim środkiem ciężkości. Dzięki temu nawet w stromym terenie masz bezpieczną stateczność i bardzo elastycznie przejeżdżasz przez trudny do pokonania teren.
Dzielność terenowa
Wyjątkowa koncepcja ramy.
Dzięki wygiętej ramie pojazdu, będącej centralnym elementem kompetencji terenowych Unimoga, pojazd jest elastyczny i stabilny w eksploatacji. Wygięcie wraz z osiami portalowymi umożliwia duży prześwit podłużny przy niskim środku ciężkości pojazdu. A ponieważ rama jest całkowicie spawana, jest ona trwale odporna na skręcanie. Dzięki podatności na skręcanie w połączeniu z technologią rurki przesuwnej i trzypunktowym zawieszeniem silnika, skrzyni biegów, kabiny kierowcy i zabudów możesz jeździć ze skręceniem ukośnym do 600 mm.
Dzięki połączeniu osi za pomocą rurki przesuwnej, kuli przesuwnych przy skrzyni biegów i sprężyn śrubowych o dużym ugięciu sprężyny możesz bez wysiłku jeździć z wykrzyżowaniem osi pod kątem nawet 30° i wysoką trakcją. Obudowa chroni wały napędowe Unimoga przed zanieczyszczeniami, takimi jak pył, woda i inne czynniki w terenie.
Dzięki krótkim zwisom ramy i dużemu prześwitowi podłużnemu Unimog zapewnia duże kąty natarcia i zejścia. Wraz ze zdolnością pokonywania wzniesień do 100% możesz pokonywać również strome odcinki terenu.
Zasada: koła tylne podążają za kołami przednimi w jednym torze jazdy. Zwiększa to trakcję i chroni podłoże.
Niezależnie od tego, czy jedziesz po drodze, w piasku, czy w trudnym terenie, możesz dostosować ciśnienie w oponach do odpowiedniego podłoża. Dzięki jednemu z 3 wstępnie sparametryzowanych trybów „Straße” (droga), „Sand” (piasek) i „Schlechtweg” (zła droga) możesz intuicyjnie wybrać odpowiednie ustawienie. Z TireControl plus korzysta również środowisko naturalne: Jazda w terenie z obniżonym ciśnieniem w oponach poprawia trakcję i jednocześnie chroni podłoże.
Komfort i design
Ergonomia
Wsiądź, poczuj się dobrze i ruszaj w drogę: dzięki wygodnemu ustawieniu fotela i przejrzystej zintegrowanej tablicy wskaźników Unimog oferuje intuicyjną obsługę i zwiększone bezpieczeństwo podczas eksploatacji.
Komfort i design
Ergonomia
Przemyślana koncepcja obsługi.
W Unimogu doświadczysz środowiska pracy, które spełni Twoje codzienne wymagania. Kokpit ułatwi Ci pracę dzięki przemyślanej koncepcji obsługi. Dzięki ergonomicznemu rozmieszczeniu elementów masz wszystko pod kontrolą. Dzięki temu możesz wygodnie i bezstresowo wykonywać swoje zadania.
Ergonomiczna jazda.
W Unimogu kabina kierowcy pomaga Ci w pracy – zwłaszcza wtedy, gdy musisz szybko podejmować decyzje. Elementy obsługi są rozmieszczone intuicyjnie i łatwe w obsłudze. Siedzisz w strefie o niskich wibracjach za osią przednią i cieszysz się przyjemną jazdą również w terenie. Światła do jazdy dziennej i reflektory zapewniają bardzo dobrą widoczność i pozwalają zachować kontrolę nad sytuacją na drodze.
- Wnętrze.
- Zintegrowana tablica wskaźników.
- Dźwignia na kolumnie kierownicy.
- Elementy obsługi.
- Kolumna kierownicy.
Konfigurator internetowy Unimog
Odkryj teraz Unimoga w 3D.
Skomponuj wirtualnie swojego Unimoga zgodnie z własnymi życzeniami, wybierając spośród wielu możliwych wariantów wyposażenia i pojazdów. Zajrzyj do kabiny kierowcy w widoku 360 stopni i przekonaj się o zaletach koncepcji Unimoga.
Bezpieczeństwo
Bezpieczna jazda w terenie.
Na lodzie i śniegu, na pustyni, w wodzie lub na stromych wzniesieniach: Unimog zapewnia Ci maksymalne bezpieczeństwo w drodze. Wytrzymała spawana rama, całkowicie stalowa kabina kierowcy, głębokość brodzenia 1,2 m i koncepcja rurki przesuwnej chronią Ciebie i Twój pojazd. Dodatkowe bezpieczeństwo na niemal każdym podłożu zapewnia system ABS Offroad. Niski środek ciężkości pojazdu zapewnia bezpieczną stateczność nawet na ekstremalnych wzniesieniach.
Doradztwo i usługi
Bardzo dobre zabezpieczenie.
Nasi partnerzy serwisowi każdego dnia wyznaczają standardy w zakresie jakości, świadomości kosztów i ochrony środowiska. W przypadku naprawy do dyspozycji jest serwis Mercedes-Benz Trucks dysponujący oryginalnymi częściami. Dzięki atrakcyjnym pakietom gwarancyjnym możesz zabezpieczyć swoją ciężarówkę i w zapobiec ten sposób nieprzewidzianym ryzykom ekonomicznym. Wybierz pakiet, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, i przystąp dobrze przygotowany do pracy. Dzięki pakietom gwarancyjnym, które można zamówić przy zakupie nowego pojazdu, utrzymasz swoją ciężarówkę w dobrym stanie.
Custom Tailored Trucks
Twoja spersonalizowana ciężarówka
Jeśli Twoja ciężarówka ma być tak wyjątkowa jak Ty, to zakłady Mercedes‑Benz Trucks w Wörth i Molsheim są do Twojej dyspozycji. Tutaj profesjonaliści realizują Twoje specjalne wymagania wykraczające poza produkcję seryjną. Również w przypadku tych spersonalizowanych modeli otrzymasz gwarancję producenta i skorzystasz z globalnego Mercedes-Benz Trucks Service.
Współpraca z producentami zabudów
Mercedes-Benz Trucks od dziesięcioleci ściśle współpracuje z międzynarodowymi i certyfikowanymi producentami osprzętu i zabudów. Doświadczenie i specjalistyczna wiedza naszych partnerów przekładają się na rozwiązania systemowe, które są dokładnie dostosowane do Twoich potrzeb.
Ścisła współpraca ma jasny cel: Twoje bezpieczeństwo. Chodzi przy tym nie tylko o nowe rozwiązania w zakresie osprzętu i zabudów, ale także o podstawowe właściwości pojazdu. Najlepsze rezultaty uzyskuje się bowiem, gdy wszyscy pracują ramię w ramię.
Dane techniczne
Właściwy wybór.
Odpowiednia ciężarówka do Twoich zadań.
Dowiedz się więcej o szczegółach technicznych Unimoga o wysokiej dzielności terenowej.
Dane techniczne
Specyfikacje
Wymiary i masy.
U 4023 | U 4023 kabina podwójna | U 5023 | U 5023 kabina podwójna |
Rozstaw osi (mm) | Rozstaw osi (mm) | Rozstaw osi (mm) | Rozstaw osi (mm) |
3850 | 3850 | 3850 | 3850 |
Wysokość pojazdu (mm) | Wysokość pojazdu (mm) | Wysokość pojazdu (mm) | Wysokość pojazdu (mm) |
2797 | 2797 | 2873 | 2873 |
Szerokość pojazdu (mm) | Szerokość pojazdu (mm) | Szerokość pojazdu (mm) | Szerokość pojazdu (mm) |
2480 | 2480 | 2480 | 2480 |
Długość pojazdu (mm) | Długość pojazdu (mm) | Długość pojazdu (mm) | Długość pojazdu (mm) |
6000 | 6000 | 6000 | 6000 |
Przestrzeń pod zabudowy (mm) | Przestrzeń pod zabudowy (mm) | Przestrzeń pod zabudowy (mm) | Przestrzeń pod zabudowy (mm) |
4100 x 2280 x 1400 | 3100 x 2280 x 1400 | 4100 x 2280 x 1400 | 3100 x 2280 x 1400 |
U 4023 | U 4023 kabina podwójna | U 5023 | U 5023 kabina podwójna |
Dopuszczalna maks. masa całkowita (z odpowiednim wyposażeniem dodatkowym) (t) | Dopuszczalna maks. masa całkowita (z odpowiednim wyposażeniem dodatkowym) (t) | Dopuszczalna maks. masa całkowita (z odpowiednim wyposażeniem dodatkowym) (t) | Dopuszczalna maks. masa całkowita (z odpowiednim wyposażeniem dodatkowym) (t) |
7,5/8,0**/10,3 | 7,5/8,0**/10,3 | 12,5/13,0**/14,5 | 12,5/13,0**/14,5 |
Dopuszczalne naciski na oś: Masa na osi przedniej (t) | Dopuszczalne naciski na oś: Masa na osi przedniej (t) | Dopuszczalne naciski na oś: Masa na osi przedniej (t) | Dopuszczalne naciski na oś: Masa na osi przedniej (t) |
4,1/4,1**/4,6 | 4,1/4,1**/4,6 | 5,5/5,7**/6,4 | 5,5/5,7**/6,4 |
Dopuszczalne naciski na oś: Masa na osi tylnej (t) | Dopuszczalne naciski na oś: Masa na osi tylnej (t) | Dopuszczalne naciski na oś: Masa na osi tylnej (t) | Dopuszczalne naciski na oś: Masa na osi tylnej (t) |
4,6/4,6**/6,0 | 4,6/4,6**/6,0 | 7,1/7,9**/8,8 | 7,1/7,9**/8,8 |
* Dane w zależności od obciążenia i ogumienia
** Standardowo
Prędkości jazdy.
U 4023 | U 4023 | U 5023 | U 5023 |
Do przodu | Do tyłu | Do przodu | Do tyłu |
Bieg podstawowy 1 | Bieg podstawowy 1 | Bieg podstawowy 1 | Bieg podstawowy 1 |
6,6 | 4,4 | 6,9 | 4,5 |
Bieg podstawowy 2 | Bieg podstawowy 2 | Bieg podstawowy 2 | Bieg podstawowy 2 |
9,6 | 6,3 | 9,9 | 6,5 |
Bieg podstawowy 3 | Bieg podstawowy 3 | Bieg podstawowy 3 | Bieg podstawowy 3 |
14,5 | 9,5 | 15,0 | 9,9 |
Bieg podstawowy 4 | Bieg podstawowy 4 | Bieg podstawowy 4 | Bieg podstawowy 4 |
19,7 | 13,0 | 20,4 | 13,4 |
Bieg podstawowy 5 | Bieg podstawowy 5 | Bieg podstawowy 5 | Bieg podstawowy 5 |
29,0 | 19,1 | 30,1 | 19,8 |
Bieg podstawowy 6 | Bieg podstawowy 6 | Bieg podstawowy 6 | Bieg podstawowy 6 |
41,9 | 27,5 | 43,4 | 28,5 |
Bieg podstawowy 7 | Bieg podstawowy 7 | Bieg podstawowy 7 | Bieg podstawowy 7 |
63,5 | 41,7 | 65,8 | 43,2 |
Bieg podstawowy 8 | Bieg podstawowy 8 | Bieg podstawowy 8 | Bieg podstawowy 8 |
86,4 | 56,7 | 89,6 | 58,8 |
U 4023 | U 4023 | U 5023 | U 5023 |
Do przodu | Do tyłu | Do przodu | Do tyłu |
Bieg terenowy 1 | Bieg terenowy 1 | Bieg terenowy 1 | Bieg terenowy 1 |
2,1 | 1,4 | 2,2 | 1,4 |
Bieg terenowy 2 | Bieg terenowy 2 | Bieg terenowy 2 | Bieg terenowy 2 |
3,0 | 2,0 | 3,1 | 2,0 |
Bieg terenowy 3 | Bieg terenowy 3 | Bieg terenowy 3 | Bieg terenowy 3 |
4,6 | 3,0 | 4,7 | 3,1 |
Bieg terenowy 4 | Bieg terenowy 4 | Bieg terenowy 4 | Bieg terenowy 4 |
6,2 | 4,1 | 6,4 | 4,2 |
Bieg terenowy 5 | Bieg terenowy 5 | Bieg terenowy 5 | Bieg terenowy 5 |
9,1 | 6,0 | 9,4 | 6,2 |
Bieg terenowy 6 | Bieg terenowy 6 | Bieg terenowy 6 | Bieg terenowy 6 |
13,1 | 8,6 | 13,6 | 8,9 |
Bieg terenowy 7 | Bieg terenowy 7 | Bieg terenowy 7 | Bieg terenowy 7 |
19,9 | 13,1 | 20,6 | 13,6 |
Bieg terenowy 8 | Bieg terenowy 8 | Bieg terenowy 8 | Bieg terenowy 8 |
27,1 | 17,8 | 28,1 | 18,4 |
* Wartości w przypadku ogumienia standardowego w km/h. Prędkości jazdy mogą się różnić w przypadku innego ogumienia.
To również może Cię zainteresować:
Wszystkie typoszeregi
Dla długiej żywotności ciężarówki
Trucks you can trust
Ilustracje i teksty mogą zawierać wyposażenie dodatkowe oraz akcesoria nienależące do standardowego zakresu dostawy. Prezentowane ilustracje są jedynie przykładowe i nie muszą odzwierciedlać rzeczywistego stanu oryginalnych pojazdów. Wygląd oryginalnych pojazdów może różnić się od przedstawionego na tych ilustracjach. Prawo do zmian zastrzeżone. Ilustracje i teksty mogą również zawierać typy, usługi wsparcia, usługi i produkty niedostępne w ofercie w niektórych krajach.